Wbrew pozorom uruchomienie strony internetowej firmy wcale nie jest takie proste. Usiądź wygodnie i pozwól, że krok po kroku pomożemy ci w procesie przygotowawczym.
Nim przejdziemy do sedna sprawy, należałoby się zastanowić nad jednym: jakie ma być przeznaczenie naszej strony internetowej? Nie zapominajmy o tym, że strona naszej firmy będzie również promocją w Internecie naszej firmy. Jeżeli planujemy utworzenie jedynie wizytówki, to nie mamy większego problemu nad doborem treści i usług hostingowych. Gdy jednak mowa o większym serwisie – tutaj może być nie lada problem. Pojawia się wówczas o wiele więcej pytań i wymogów, które musi spełnić zarówno nasz serwis, jak i sam usługodawca, od którego mamy „swoje miejsce w sieci”.
Co musisz wiedzieć, nim zbudujesz własną stronę internetową?
Zatem: jak skutecznie zaplanować budowę strony internetowej? Po pierwsze – wybór odpowiednich usług hostingowych. Musimy zastanowić się, do jak dużej publiki ma trafiać nasza strona, z tym zagadnieniem wiążą się wymagania, jakie nakładamy na hosting. W przypadku większego ruchu sieciowego istotnym aspektem kupowanego pakietu jest rozmiar przestrzeni dyskowej oraz oferowany transfer (miesięczny, bądź niektórzy usługodawcy oferują transfer roczny). W przypadku małej strony/wizytówki w zupełności wystarczy przestrzeń dyskowa z kilkoma „megabajtami” i transferem w przedziale 1-2GB miesięcznie. Im większy jednak serwis, tym zapotrzebowanie na przestrzeń i transfer rosną. Pamiętajmy jednak, iż mówimy ciągle o statycznej stronie internetowej, która nie wymaga baz danych, ani innych dodatkowych zależności.
Kolejnym ważnym aspektem przy budowie strony firmowej w sieci jest zakup odpowiedniej domeny. Nazwa nie może być zbyt długa, ani trudna do zapamiętania. W większości przypadków domeną będzie adres naszej firmy, bądź jej skrót, np.: firma budowlana „Semi-Bud” zakupi domenę „semibud.pl”, a zakład medyczny „Publiczny Zakład Medyczny Chyża Sarenka” – pzmcs.pl. Jeśli chodzi o promocję w Internecie to domena w pełni przedstawiająca nazwę naszej firmy będzie łatwiejsza do zlokalizowania niż skrót, ale dla potencjalnego klienta trudniejsza do zapamiętania.
Ostatnią rzeczą jest rozplanowanie treści. Z pewnością na stronie musi być informacja o firmie, profilu działalności, adresie, danych firmowych. Dla najzwyklejszej wizytówki wszystko to znajdzie się na jednej stronie. W przypadku dużych serwisów musimy pamiętać, by nie wystąpił tzw. „przerost formy nad treścią”. Strona powinna być treściwa, bez zbędnych obrazków, animacji. Zamieszczamy tam niezbędne i najważniejsze informacje.