Z mocnych stron rób użytek, słabe zamieniaj w atuty. Lider zna siebie. Jest też doskonałym psem sprzedaży internetowej.
Największy strach
Zanim pierwszy raz podniosłam słuchawkę, ręka wielokrotnie zadrżała. Jakby w reakcji lub nawet symbiozie głowę ogarniały wymówki. Niewystarczająco przygotowana. Za mało informacji o adresacie. Dlaczego nic nie wiem o rynku? Nie, nie jestem gotowa…
Tak właśnie przedstawiał się scenariusz dni przechodzących nieraz w tygodnie… bez jednego wykonanego telefonu. Gdy rozmawiamy ze znajomymi lub rodziną, przeważnie wiemy, co powiedzieć. W sytuacjach biznesowych, z obcą osobą po drugiej stronie słuchawki, nie trudno o paraliż słowny. Obawy przed odmową i odrzuceniem zamieniają w słup wielu sprzedawców. Dzień po dniu bez telefonu, z wygraną po stronie lęku i własnych słabości, nie działa dobrze dla samooceny.
Call phone uchodzi za jeden z najtrudniejszych sposobów w pracy handlowca. Wbrew pozorom sprzedaż internetowa często wychodzi poza sieć. Blokada w stosunku do rozmów telefonicznych jest obca pit bullowi. Inne rasy psów sprzedaży chętnie sięgają po słuchawkę, ale mając dodatkowe argumenty. Tak jest w przypadku pudla, chihouhoua i basseta. Poznajcie trzy kolejne rasy psów sprzedaży wg Blaira Singera:
Pudel
Dusza towarzystwa, świetny mówca. W centrum uwagi dzięki opowieściom nacechowanym błyskotliwością, mądrością, wyrafinowanym humorem. Markowe ubrania, dobry zegarek, artystyczne biuro to niektóre atrybuty pudla. Posiada kontakty do wszystkich najbardziej znanych osób w branży.
Sklep internetowy pudla:
– aktualności z życia firmy, blog ekspercki, okraszony zdjęciami ze znanymi osobami z branży;
– obowiązkowy dział „napisali o nas”;
– zdjęcia pudla w ciekawych miejscach, luksusowym otoczeniu;
– wiele rekomendacji od „grubych ryb”.
Rada od pudla: naucz się dobrze prezentować.
Chihuahua
Prawdziwy ekspert w branży. Jeśli czymś się interesuje, ciężko powstrzymać armatę słów wypowiadanych bez powietrza na poruszony temat. Potrafi siedzieć całą noc, żeby zebrać wszystkie techniczne detale, przeanalizować rynek, dowiedzieć się czegoś więcej o kliencie.
Sklep internetowy chihuahua:
– blog z użytecznymi informacjami, nowinkami, szczegółowymi analizami, nastawiony na użyteczność.
– interfejs dopracowany w szczegółach;
– detale w zakresie procesu zakupów, polityki prywatności, zwrotów;
– częste aktualizacje.
Rada od chihouhou: Naucz się uczyć.
Basset
Nastawiony na budowanie relacji. Umie słuchać i dostosować się do klienta. Postępuje etycznie i konsekwentnie. Potrafi znaleźć klientów tam, gdzie pozornie ich nie ma. Wzbudza w ludziach zaufanie.
Sklep internetowy basseta:
– programy lojalnościowe dla klientów;
– zdjęcia prezentujące właściciela lub zespół jako zwykłych ludzi;
– opowieści z życia i historie na stronie;
– program partnerski.
Rada od basseta: naucz się nawiązywać długie relacje.
Po lekturze książki „Psy sprzedaży” Blaira Singera stwierdziłam, że najbliżej mi do chihuahua. A czy Ty już wiesz jakim psem sprzedaży jesteś? Jakie są Twoje mocne i słabe strony? Jeśli znasz odpowiedź na powyższe pytania, możesz znacznie łatwiej wybrać zwycięską strategię i iść, iść drogą do sukcesu.