Czy napisanie wartościowego tekstu poprawiającego wizerunek naszej firmy jest trudne? Co wiesz o „SEO Copywritingu”?
O czym należy pamiętać i na co zwrócić uwagę tworząc tekst na stronę firmową? W artykule tym dowiesz się, jak pisać, by zainteresować czytelnika i odpowiednio wykreować wizerunek firmy za pomocą wpisów na stronie internetowej.
Zainteresuj czytelnika
Kluczem udanego artykułu jest napisanie takiego tekstu, który zaciekawi czytelnika. Sprawi, że nie będzie mógł oderwać oczu i z zapartym tchem przeczyta całość. Poza tym powinien zawierać wartościową treść – będzie przydatny i użyteczny dla czytelnika.
Pisz zwięźle i przejrzyście
Artykuł nie powinien być zbyt długi – im więcej treści, tym większe prawdopodobieństwo odwrócenia uwagi. A tego nie chcemy! Zależy nam przecież na pełnym skupieniu uwagi, tak by promocja w Internecie odniosła odpowiedni efekt. Po napisaniu tekstu przeczytaj go jeszcze raz i pomyśl przez chwilę, czy aby na pewno nie da się go jeszcze streścić.
Odpowiednio sformatowany tekst czyta się przyjemniej i szybciej. Już na pierwszy rzut oka można wyciągnąć z niego pewne informacje. Pisząc artykuł pamiętaj o:
- Podziale na akapity (jeden wątek = jeden akapit)
- Śródtytułach (nagłówki)
- Wyliczeniach
- Odpowiednim doborze czcionki (kolorze, kroju i rozmiarze)
- Tworzeniu krótkich zdań (10-20 słów)
Nie kopiuj
Autorski tekst ma o wiele większą wartość od skopiowanego. Metoda „copy&paste” (kopiuj i wklej) może negatywnie wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarkach internetowych i promocję w Internecie. Bądź konsekwentny i kreatywny w tworzeniu artykułów.
Zwiększ oglądalność dzięki słowom kluczowym
Wprawdzie słowa kluczowe nie wpływają zbytnio na atrakcyjność tekstu – pomagają głównie w indeksowaniu strony. Jednakże odpowiednio wykorzystane zwrócą uwagę czytelników na pewne zagadnienia, co przełoży się na poprawę wizerunku naszej firmy oraz późniejszą promocję w Internecie.