Spod skrzydeł Rich Dad Advisors wyszła książka pt.: „Psy sprzedaży”. Blair Singer podpowiada, jak zostać handlowym liderem. Cenne wskazówki także w sprzedaży internetowej.
Nie jestem sprzedawcą!
Pierwsze ważne założenie wynikające z „Psów” to fakt, że każdy z nas coś sprzedaje. Cały czas! Podczas rozmowy o pracę, przekonując przyjaciela do swoich racji, dziecko do nauki…. Sprzedaż to umiejętność niezbędna w życiu nie tylko zawodowym, ale przede wszystkim codziennym. Znając swoje mocne i słabe strony, stajemy się bardziej efektywni, wzrasta pewność siebie. Wiemy też nad czym pracować, by coraz łatwiej i przyjemniej realizować marzenia.
Według Blaira każdy człowiek przypomina jedną z pięciu ras psów: pit bulla, golden retrievera, pudla, chihouhou lub basseta. Podział odnosi się do cech osobowości i podejścia w procesie sprzedaży. Poza głównym rysem, posiadamy też często cechy innych ras. Doskonały sprzedawca potrafi wykorzystywać mocne strony i uczynić z nich swoje największe atuty. O tym, że niektóre psy sprzedaży potrafią sprzedawać, a inne nie, przesądza ich zdolność uczenia się i przyswajania umiejętności zwycięzców – pisze Blair.
Poniżej przedstawiam krótką charakterystykę pięciu ras oraz pokazuję, jak wspomniane cechy przekładają się na prowadzenie sklepu internetowego. Niech stanowi źródło wiedzy i inspiracji do pracy nad sobą i osiągania coraz wyższych wyników biznesowych.
Pit bull w sprzedaży internetowej
Rasa agresywna. Typ sprzedawcy najbardziej odpowiedzialny za niechęć do tej profesji. Pit bull jest nastawiony na realizację obranych celów „tu i teraz”. Jego atrybut to telefon komórkowy, z którym się rzadko rozstaje. Działa często bez szczegółowego planu. Odnosi dzięki temu najlepsze wyniki, ale za to często pozostawia po sobie spustoszenie.
Sklep internetowy pit bulla:
– polecanie produktów komplementarnych do zakupionych w wielu miejscach serwisu;
– newsletter sprzedażowy kilka razy w tygodniu na Twoim e-mailu;
– wyskakujące pop upy na wielu podstronach, by zachęcić do kupna lub zapisu na listę,
– sklep niedopracowany graficznie lub technicznie, bo sprzedaż najważniejsza.
Rada od pit bulla: zrób coś już teraz.
Golden retriever
Ulubieniec wszystkich. Kieruje się przekonaniem, że najważniejsza jest jakość i profesjonalna obsługa klienta. Postrzega sprzedaż z perspektywy pomocy w rozwiązywaniu problemów i zaspakajaniu potrzeb. Wie, że zadowolony klient powróci i kupi po raz kolejny.
Sklep internetowy golden retrievera:
– niezwykła dbałość o serwis posprzedażowy (informacja o każdym etapie transakcji na email, badanie zadowolenia klienta);
– wiele działających możliwości komunikacji (e-mail, telefon stacjonarny, komórkowy, komunikatory, live chat);
– otwarty na specjalne życzenia klienta;
– specjalna sekcja rekomendacji od zadowolonych klientów.
Rada od golden retrievera: daj coś pierwszy!
CDN.
W następnym artykule przedstawię rasę, z którą sama najmocniej się identyfikuję. Dowiesz się, jakie cechy posiada pudel, chihouhou i basset. Będziesz też mógł określić, która rasa jest Ci najbliższa… i czy chcesz kupić sobie psa:)